Her er nogle få uddrag. Rapporten kan læses i sin helhed her.
“Der foregår en inspirerende pendlen mellem fagenes teoretiske og praktiske aspekter. Dette giver arbejdsglæde og stort udbytte hos eleverne. Der er et solidt taktilt element i udviklingen af elevernes forståelse af fagenes teoretiske fundament. Eleverne færdes frit i det naturlige fagområdes lokaler, og forstår at udnytte det enkelte lokales forskellige funktionaliteter. Skolen har et unikt og ambitiøst program til fremme af elevernes både digitale dannelse og digitale kunnen. Afviklingen af undervisningen af den digitale undervisning fremmer elevernes store engagement og udbytte.”
“Skolens tilgang til det humanistiske fagområde og skolens nationale og internationale elevsammensætning bidrager på hver sin vis til, at det humanistiske fagområdes omverdensforståelse gennemsyrer hverdagen. Dette er et særdeles spændende supplement til, hvad der almindeligvis kræves i folkeskolen”
“Skolen har en særdeles stærk identitet.
• Skolens værdigrundlag præger hele skolens kultur og bidrager til hverdagens sense-of-community.
• Morgensamlingerne udgør en god værdibaseret start på dagen
• Eleverne føler sig trygge i skolens rammer, og de tager ejerskab til skolen og det den står for.
• Eleverne er åbne, umiddelbare, nemme at kommunikere med.“